Toplam 3 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 3 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: İşyerinde Yangın Sonrası Muhasebe İşlemleri

  1. #1
    Müdavim Üye
    Üyelik tarihi
    19.Kasım.2009
    Mesajlar
    411
    kolay gelsin arkadaşlar,

    bir mükellefimin iş yerinde çıkan yangın sonucu, kendi malı olan fabrikanın çatısı ile aktifinde kayıtlı bir çok makina/techizat yandı. bina bakım onarımını yaptırıyor. öte yandan, iş yeri sigortalı olduğu için sigorta hasar gören bina ve makinalar için firmaya ödeme yapacak.

    1. sigorta şirketinden gelecek olan paranın nasıl muhasebeleştirileceği?
    2. yangında yok olan ya da kısmen hasar gören demirbaşların kayıtlardan hangi prosedür ile çıkılacağı ya da değerinin azaltılacağı?
    3. bina tamiratı için yapılan harcamaların nasıl muhasebeleştirileceği?

    konularında tereddütler yaşamaktayım. bu konularda yardımcı olabilecek arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
    Edited by: hot lava

  2. #2
    Müdavim Üye
    Üyelik tarihi
    15.Haziran.2010
    Nereden
    SMMM
    Mesajlar
    645


    cevabı bende merak ediyorum

  3. #3
    Yeni Üye Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    05.Mart.2010
    Nereden
    SMMM
    Mesajlar
    17
    SLM.....
    Yana ürünleri öncelik kayıtlardan çıkmanız gerekir.
    689- KKEG (B) Malın maliyeti kadar
    153/170 (A) gibi hesaplardan çıkacaksınız.
    Bu tür ürünlerin kdv si indirim konusu yapılamaz yapılır ise düzeltilmesi gerekir
    391(B) Fazla Yersiz Hesaplanan Kdv
    191-(A) Zayi olan malların kdv si kadar tutar.
    Sigortada gelen para için
    1-) Bu işlerde fatura düzenlenmez diye biliyorum karşı taraf size poliçesine göre para gönderi
    2-) Muhasebe kaydı şöyle olacak.

    127- (B) Diğer Ticari Alacaklar
    679-Diğer Olağan Dışı Gelir ve Karlar
    Para Banka vasıtası ile hesaba geçer
    102- Bankalar (B)
    127- (A) Diğer Ticari Alacaklar.
    Fakat mutlaka itfaiye raporu falan var ise bir dosyada muhafaza edin.
    BEN BU ŞEKİLDE YAPARDIM.....

    ÇAYLAK...