Toplam 8 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 8 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: kapanışı yapılmayan ök.cihazın tekrar nasıl kullan

  1. #1
    Müdavim Üye
    Üyelik tarihi
    30.Mayıs.2006
    Nereden
    Türkiye
    Mesajlar
    550
    selamlar 2.sınıf mükellef 2006 yılında işyerini kapatmıştı.

    mükellef bu ay tekrar işe başlama yaptı.

    2006 yılına yazarkasa kapanışı servisten yapmadı ve ökc levhasını da teslim etmemişti.

    şimdi bu yazar kasayı tekrar nasıl kullanabiliriz.ne yapmamız gerekir.

    teşekkürler.

  2. #2
    Müdavim Üye
    Üyelik tarihi
    08.Eylül.2009
    Nereden
    Bursa
    Mesajlar
    1,638
    Gecikmeli de olsa ökc kapanışını ve ökc levhasını ilgili vergi dairesine bildimeniz gerekmektedir.Zaten yeniden kullanacam diye düşünse bile mükellef yeni adrese,tc,(varsa vergi dairesi değişilikliği vb) servis bu bilgileri güncellemeyecektir.

  3. #3
    Kıdemli Üye
    Üyelik tarihi
    12.Haziran.2009
    Nereden
    ANKARA
    Mesajlar
    264


    bildiğim kadarıyla işi terk ederken maliye ökc iptal tutnağını ve ökc levhasını alır o kişi nasıl bir kapanış yaptı 2006 yılında..
    1.000 KERE BİLSENDE 1 BİLENE SOR.SORAN DAĞLARI AŞMIŞ SORMAYAN DÜZ YOLDA ŞAŞMIŞ...

  4. #4
    Müdavim Üye
    Üyelik tarihi
    08.Eylül.2009
    Nereden
    Bursa
    Mesajlar
    1,638
    Sn Osman Bey...Bahsettiğiniz uygulama yanlış hatırlamıyorsam 2005 yılında kaldırıldı.

  5. #5
    Kıdemli Üye
    Üyelik tarihi
    12.Haziran.2009
    Nereden
    ANKARA
    Mesajlar
    264
    yoooo halen devam ediyor hatta cuma günü terk verdim ökc iptal tutanağı eksik diye işleme almadılar
    1.000 KERE BİLSENDE 1 BİLENE SOR.SORAN DAĞLARI AŞMIŞ SORMAYAN DÜZ YOLDA ŞAŞMIŞ...

  6. #6
    Kıdemli Üye
    Üyelik tarihi
    12.Haziran.2009
    Nereden
    ANKARA
    Mesajlar
    264
    <A style="TEXT-DECORATI&#079;N: n&#111;ne" name="İŞİ BIRAKMA BİLDİRİMLERİNDE ARANILACAK HUSUSLAR">İŞİ BIRAKMA BİLDİRİMLERİNDE ARANILACAK HUSUSLAR </A>
    1.Mükellefin Kimliğine İlişkin Bildirimler
    2. Hangi Uğraş Konusunun Bırakıldığı
    3. Mükellefin Adresi (İşyeri) ve (İkametgah) Telefon No
    4. Beyana Tabi Başkaca Kazanç ve İradı Olup Olmadığı
    5. Mükellefin Kullanmış Olduğu Belgelerin Son Ciltleri İle Kullanılmamış Olarak Ellerinde Kalan Belgelerin Ciltleri
    6. Vergi Levhası ve Varsa Ödeme Kaydedici Cihazlara Ait Levha
    1.000 KERE BİLSENDE 1 BİLENE SOR.SORAN DAĞLARI AŞMIŞ SORMAYAN DÜZ YOLDA ŞAŞMIŞ...

  7. #7
    Müdavim Üye bybaspinar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23.Şubat.2007
    Nereden
    Bana Her Yer Türkiye
    Mesajlar
    2,521

    Alıntı BETA Nickli Üyeden Alıntı
    selamlar 2.sınıf mükellef 2006 yılında işyerini kapatmıştı.</font>
    <div></div>
    <div>mükellef bu ay tekrar işe başlama yaptı. </font></div>
    <div></font></div>
    <div>2006 yılına yazarkasa kapanışı servisten yapmadı ve ökc levhasını da teslim etmemişti.</font></div>
    <div></font></div>
    <div>şimdi bu yazar kasayı tekrar nasıl kullanabiliriz.ne yapmamız gerekir.</font></div>
    <div></font></div>
    <div>teşekkürler.</font></div>

    Yazar kasa izin belgesini alın vergi dairesinden daha sonra Gider pusulası düzenleyecek kendi adına tevkifat yok. İlgili servise müracaat ediniz.
    Davalı ben davacı ben... Yorgunum bu celselerdennn...!


  8. #8
    Moderatör KAYALI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05.Aralık.2005
    Nereden
    Turkiye
    Mesajlar
    2,343


    Geçmişten gelen olay şayet kapandı ise 50 TL etmez bir yazarkasa için hiç başınızı ağrıtmayın.Yeni bir Ö.K.C. aldırın
    Ama yinede eski kasa kullanmak isteniyorsa


    KATMA DEĞER VERGİSİ MÜKELLEFLERİNİN ÖDEME KAYDEDİCİ CİHAZLARI KULLANMALARI MECBURİYETİ HAKKINDA KANUNLA İLGİLİ GENEL TEBLİĞ<?: prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-comfficeffice" />
    SERİ NO 60
    (15.5.2004 Tarih ve 25463 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmıştır)

    Bilindiği üzere, 5083 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Devletinin Para Birimi Hakkında Kanunda <A style="mso-comment-reference: ' _1'; mso-comment-date: 20040517T0831"></A>[ 1],1.1.2005 tarihinden itibaren “Yeni Türk Lirası (YTL)” ve “Yeni Kuruş (YKr) un kullanımına başlanacağı, 1.1.2005 - 31.12.2005 tarihleri arasında ise her iki paranın (YTL ve TL) birlikte tedavül edeceği belirtilmektedir.
    Anılan uygulamayla ilgili olarak 3100 sayılı Katma Değer Vergisi Mükelleflerinin Ödeme Kaydedici Cihazları Kullanmaları Mecburiyeti Hakkında Kanuna <A style="mso-comment-reference: ' _2'; mso-comment-date: 20040517T0831"></A>[ 2]göre kullanılan ödeme kaydedici cihazlar hakkında yapılacak işlemler aşağıda açıklanmıştır.

    4- Hurdaya Ayrılan Cihazlar:
    İşi bırakma, yeni bir cihaz alma veya herhangi bir nedenle eski cihazlarını hurdaya ayırmak isteyen mükellefler, aşağıda açıklandığı şekilde işlem yapacaklardır. İşi bırakma nedeniyle yapılacak hurdaya ayırma işlemleri, işi bırakma tarihinden itibaren 30 gün içerisinde gerçekleştirilecektir.
    a) Mükellefler, Bakanlığımızdan onay alan üretici veya ithalatçı kuruluşların yetkili servislerine başvuruda bulunarak cihazlarının hafızalarında kayıtlı bilgileri tespit ettireceklerdir. Yetkili servisçe cihazın kullanılmaya başlandığı tarihten son güne kadar (son gün dahil) mali hafıza raporu alınacak ve söz konusu rapor servis tarafından düzenlenecek bir tutanağa (Ek: 1) iliştirilerek mükellefe verilecektir. Şu kadar ki (yalnızca hurdaya ayrılacak ödeme kaydedici cihazlara mahsus olmak üzere) söz konusu işlemlerin mutlaka ilgili üretici veya ithalatçı kuruluşun servisince yapılması şart olmayıp, Bakanlığımızca yetki verilmiş olması şartıyla herhangi bir ödeme kaydedici cihaz servisi tarafından yapılması da mümkün bulunmaktadır.
    b) Yetkili servis gerekli işlemleri yaptıktan sonra cihazın mali hafızasını söküp, saklanmak üzere mükellefe verecek ve cihazı çalışamaz hale getirecektir. Mali hafızalar (1 Seri No.lu Genel Tebliğ <A style="mso-comment-reference: ' _5'; mso-comment-date: 20040517T0833"></A>[ 5] gereği) cihaz şasisine şasi tahrip edilmedikçe çıkartılamayacak tarzda monte edilmiş olduğundan, söz konusu sökme işlemi hafıza kutusunu yerinden kesmek suretiyle de gerçekleştirilebilecektir.
    c) Mükellefler, servis tutanağının düzenlendiği tarihten itibaren 30 gün içerisinde; servis tutanağı, mali hafıza raporu ve ödeme kaydedici cihaz levhası ile birlikte vergi dairesine başvurarak cihazlarının kaydını sildireceklerdir.
    d) Başvuruda bulunulan vergi dairesi, gerekli kontrolleri yaptıktan sonra cihazın levhasını iptal edip kaydını silecek ve servis tutanağı ile mali hafıza raporunu mükellefin dosyasına koyacaktır. Mali hafıza ise saklanmak üzere mükellefte kalacaktır.
    e) Hurdaya ayrılan cihazların mali hafıza dışında kalan bölümlerinin (yazıcı, kasa vb.) hurda olarak servise bırakılması veya satılması mümkündür. Bu şekilde servise bırakılan veya satılan hurda cihazların servislerce tamir edilerek veya yeni hafıza takılarak bir başkasına satılması ve tekrar kullanılması kesinlikle mümkün değildir.
    5- Geçici Olarak Kullanım Dışı Bırakılan Cihazlar:
    İşi bırakma veya sair nedenlerle cihazlarını ileride tekrar kullanmak veya satmak gibi amaçlarla geçici olarak kullanım dışı bırakan mükellefler, aşağıda açıklandığı şekilde işlem yapacaklardır. İşi bırakma nedeniyle yapılacak geçici kullanım dışı bırakma işlemleri, işi bırakma tarihinden itibaren 30 gün içerisinde gerçekleştirilecektir.
    a) Mükellefler, yetkili servise başvuruda bulunularak cihaz hafızasında kayıtlı bilgileri tespit ettireceklerdir. Yetkili servis, cihazın kullanıldığı döneme ilişkin mali hafıza raporunu alacak ve (EK:1) tutanağı düzenleyecektir. Söz konusu mali hafıza raporu tutanağa eklenerek mükellefe verilecektir.
    b) Yetkili servis gerekli tespitleri yapıp raporları aldıktan sonra cihazın çalışmasını sağlayan ve “mali hafıza-cihaz” bağlantısı içerisinde yer alan elektronik parçalardan birini (mali hafıza yazılım çipi vb.) söküp alıkoymak suretiyle cihazı çalışamaz hale getirecektir. Şu kadar ki bu işlemde mali hafıza kutusu yerinden sökülüp çıkarılmayacak, kablo bağlantısı kesilmeyecektir. Ancak sökülecek parçanın, mükellef tarafından kolaylıkla temin edilip takılabilecek özellikte olmaması gerekmektedir. Bu işlemi müteakip cihazın muhafaza tertibatı servis tarafından mühürlenerek gayri faal bir şekilde mükellefe teslim edilecektir.
    c) Mükellef, servis tutanağının düzenlendiği tarihten itibaren 30 gün içerisinde; servis tutanağı, mali hafıza raporu ve ödeme kaydedici cihaz levhası ile birlikte vergi dairesine müracaat ederek cihazlarının kaydını sildirecektir.
    d) Geçici olarak kullanım dışı bırakılan cihazın tekrar kullanılmak istenmesi halinde mükellef tarafından yetkili servise başvuruda bulunulacaktır. Servis gerekli elektronik parçayı takıp cihazı çalışır hale getirecek ve tekrar mühürleyecektir. Bu işlemi takiben servis tarafından mali hafıza raporu alınıp (EK:1) tutanak düzenlenerek mükellefe verilecektir.
    e) Mükellef, tutanağın düzenlendiği tarihten itibaren 15 gün içerisinde; tutanak, mali hafıza raporu ve ruhsat fotokopisi ile birlikte vergi dairesine müracaatla cihazını kaydettirip ödeme kaydedici cihaza ait levhayı almak suretiyle cihazı kullanmaya başlayacaktır.
    6- Kullanılmış Cihazların Satışı:
    a) Kullandıkları cihazları satmak veya devretmek isteyen mükellefler yetkili servise başvuruda bulunarak cihaz hafızasında kayıtlı bilgileri tespit ettireceklerdir. Yetkili servis, cihazın kullanıldığı döneme ilişkin mali hafıza raporunu alacak ve servisin, satıcının ve alıcının imzalarını taşıyan (EK:2) tutanak düzenlenecektir. Düzenlenen mali hafıza raporu ve tutanağın birer örneği mükelleflere (alıcıya yalnızca tutanak) verilecek, diğer örneği ise serviste kalacaktır.
    b) Servis, cihaz bünyesindeki eski mali hafızayı söküp, bunun yerine cihazla aynı numaraya sahip yeni bir mali hafıza takacaktır. Sökülen hafıza ünitesi saklanmak üzere ilgili mükellefe verilecektir. Yeni mali hafıza takılmadan (halk arasındaki adıyla sıfırlama yapılmadan) cihaz satılmayacaktır.
    c) Bu işlemi müteakip satıcı, 50 Seri No.lu Genel Tebliğin <A style="mso-comment-reference: ' _6'; mso-comment-date: 20040517T0833"></A>[ 6] (A/1) bölümünde açıklandığı şekilde alıcıdan vergi dairesi izin yazısını almak ve bunu düzenleyeceği faturaya kaydetmek suretiyle satış işlemini gerçekleştirecektir.
    d) Satıcı; cihazı, fatura, ruhsatname ve kullanma klavuzu ile birlikte alıcıya teslim edecektir. Satıcı, satış tarihinden itibaren 15 gün içerisinde; mali hafıza raporu, servis tutanağı ve ödeme kaydedici cihaz levhası ile birlikte bağlı olduğu vergi dairesine müracaat ederek cihazın kaydını sildirecektir.
    e) Alıcı, fatura tarihinden itibaren 15 gün içerisinde; fatura, ruhsat fotokopisi, mali hafıza raporu ve servis tutanağı ile birlikte bağlı olduğu vergi dairesine müracaat ederek cihazının kaydını yaptıracak ve ödeme kaydedici cihazlara ait levhayı alacaktır.
    7- Yürürlükten kaldırılan hükümler:
    3100 sayılı Kanun uygulaması ile ilgili olarak daha önce yayımlanmış genel tebliğlerde yer alan (kullanılmış cihazlara ilişkin vergi dairesi tespiti, torbalama işlemleri vb.) yukarıda belirtilen açıklamalara aykırı olan hükümler yürürlükten kaldırılmıştır.
    8- Ceza :
    Yukarıda belirlenip açıklanan usul ve esaslara uymayanlar hakkında işledikleri fiile göre, 3100 sayılı Kanun ve 213 sayılı Vergi Usul Kanunu hükümlerinde yazılı cezalar uygulanacaktır.
    Tebliğ Olunur.

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •