Toplam 10 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 10 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: BİRİM MALİYET CETVELİ

  1. #1
    Üye
    Üyelik tarihi
    10.Eylül.2007
    Mesajlar
    40


    "22.08.2009 KAMU İHALE GENEL TEBLİĞİ
    Madde 45-Aşırı düşük teklif değerlendirmesi

    45.1.6.İsteklilerin aşırı düşük sorgulamasına ilişkin açıklamaları belgelere dayanmalıdır. Belgelere dayanılmaksızın yapılan açıklamalar kabul edilmeyecektir. Bu çerçevede;
    a)İstekliler tarafından proforma faturalarla açıklama yapılması durumunda; proforma faturada proforma fatura içeriği mala ilişkin olarak mükellefin son geçici vergi beyanname döneminde tespit edilen birim ortalama maliyet belirtilecek ve proforma faturaya, ilgili malın son geçici vergi beyanname dönemine ait bir alış ve bir satış faturası örneği eklenerek tasdik anlaşması yapılan YMM veya beyannamelerini imzalayan SMMM’e onaylatılacaktır. Proforma fatura veren imalatçı ise; proforma fatura ekinde, ilgili mala ilişkin imalatçının son geçici vergi beyanname döneminde çıkartılan birim maliyet cetveli verilecektir. Sunulan birim maliyet cetveli, mükellefin tasdik anlaşması yaptığı YMM veya beyannamelerini imzalayan SMMM tarafından onaylı olmalıdır. "

    Yukarıdaki tebliğ ile istenen birim maliyet cetveli örneği konusunda yardımlarınızı bekliyorum. Teşekkürler.


  2. #2
    Müdavim Üye
    Üyelik tarihi
    08.Eylül.2009
    Nereden
    Bursa
    Mesajlar
    1,631


    Proforma faturada yer alacak ürünlerin maliyeti şu kadardır/şu kadar da olabilir diye rapor mu tanzim edilecek,tebliğden anlaşılan böyle gibi ama ilginç bir konu.Bahsedilen şekilde uygulama yapan meslektaş varmıdır acaba,görüşlerini bende merak ettim açıkçası.

  3. #3
    Üye
    Üyelik tarihi
    10.Eylül.2007
    Mesajlar
    40


    Bu konuda yardımlarınız bekliyorum...

  4. #4
    Üye
    Üyelik tarihi
    10.Eylül.2007
    Mesajlar
    40


    Bu konuda yardımlarınızı bekliyorum...

  5. #5
    Müdavim Üye
    Üyelik tarihi
    08.Eylül.2009
    Nereden
    Bursa
    Mesajlar
    1,631
    Sn Dorukk...Genelgenin eklerini inceleyebildiniz mi?Eklerinde örnekelemeler yapılamkta.Fİrmanız için geçerli olan ihale işlemi için hazırlanacak tabloyu smmm olarak onaylamanız gerekecek sanırım.Harita mühendisliği üzerine faaliyet gösteren bir müşterim var,bayındırlık belediye il özel idaresi gibi kurumlardan ihale almaktalar.Verilen dökümanlarda şirket aktifine kayıtlı teknik alet edavatların listesinin smmm onaylı örneğini istemekteler

  6. #6
    Müdavim Üye
    Üyelik tarihi
    08.Eylül.2009
    Nereden
    Bursa
    Mesajlar
    1,631
    Buna ilave olarak sgk'lı işçilerin bir listesinin smmm onaylı suretini(Sgk aylık prim ve hizmet listesine itibar etmiyorlar,illa da smmm olnaylo olacak diyorlar)....Bu ve benzeri evraklar ihale makamlarınca ihale makamlarınca istenmekteler ve bazıları da smmm onaylı isteniyor.Sanırım sizin işleminizde genelge ekinde yer alan tablolardan artık hangisi size uygunsa onun onaylanması şeklinde olacak.

  7. #7
    Kıdemli Üye
    Üyelik tarihi
    22.Haziran.2008
    Mesajlar
    147
    evet arkadaşlar maliyet tespit raporu isteniyor nasıl hazırlayabiliriz yardımlarınızı bekliyorum

  8. #8
    arkadaşlar bu konuda bilgisi veya ön çalışması olan arkadaş varsa yardımcı olabilirmi? aklımdan ben bir tablo düşündüm ama muallaktayım. yardımlarınızı bekliyoruz...

  9. #9
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    18.Kasım.2009
    Nereden
    MUHASEBE
    Mesajlar
    5
    Çalışmış oldugum firma alt yapı hizmeti vermektedir.Çeşitli illerde görev yapan personelere bankadan yol ve diger masrafalar için para aktarımı yapılmaktadır.Yalnız bunların bankadan çıkması giderleştirmek iin yeterli degil .Önelikli sorum bu personellere aylık masraf cetveli hazırlatıp yapmışoldugu masraflarla alakalı dökümü yazıp imzalamaları giderleştirmek için yeterlimidir.Yoksa fişleinide beraber göndermeleri gerekirmi? Birde masraf cetvelini nasıl hazırlamalıyım.yardımcı olursanız sevinirim.

  10. #10
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    18.Kasım.2009
    Nereden
    MUHASEBE
    Mesajlar
    5


    Maliyet tespit raporunu sormuşsunuz.Sanırım şirket muhasebesi tutuyorsunuz.üretilen ürünlerle alakalı tek tek maliyet tespiti yapıp bir tablo üzerinde sunmanız gerkiyor.ürün üzerindeki maliyet tespitinde net kar-brüt kar şeklinde ayrıştırısanız daha net anlaşır.
    Mamül Adı
    Üretilmek için tüketilen ilk madde malzeme birim fiyatı ( Tüketilen malzeme miktarıxBirim fiyatı )
    Satış fiyatı
    Brüt Kat
    ürün başına işçilik maliyeti
    Genel Giderler
    Net kar

    Şeklinde düzenleyebilirsiniz


Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •