Toplam 2 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 2 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Selden zarar görenlerin zayi belgesini alması çok

  1. #1
    Admin Hüseyin URAY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14.Kasım.2006
    Nereden
    Konya
    Mesajlar
    14,448
    <h1>Selden zarar görenlerin zayi belgesini alması çok önemli</h1>






    Geçtiğimiz
    hafta yaşanan sel felaketi sonucunda birçok vatandaşımız hayatını
    kaybetti. Bazılarının oturdukları evlerde ve eşyalarında maddi hasar
    meydana geldi. Bazı işyerlerinde de ciddi maddi zararlar ortaya çıktı.
    İşletmelerin selde kaybolan, kullanılamaz hale gelen veya değeri düşen
    mallarla ilgili olarak takdir komisyonlarına başvuru yapması ve
    yapılacak tespitlere göre muhasebe kayıtlarını düzeltmesi gerekiyor.
    Biz, şimdilik konunun bu boyutu üzerinde durmayacağız. Bundan çok daha
    önemli olan, defter ve belgelerin zarar görmüş veya kaybolmuş olması
    halinde yapılması gereken işlemler...

    DEFTER VE BELGELERİ GİZLEME
    Vergi
    Usul Kanunu'nun (VUK) 359. maddesine göre, vergi incelemesine yetkili
    olanlar tarafından istenmesine rağmen haklı bir neden gösterilmeksizin
    defter ve belgelerin verilmemesi, gizleme olarak değerlendiriliyor.
    Defter ve belgeleri ibraz etmeyerek gizlenmesi, 'kaçakçılık' suçu
    kapsamına giriyor. İbraz edilmeyen defter ve belgelerin ait olduğu
    hesap dönemi için vergi matrahı re'sen takdir ediliyor ve bulunan vergi
    farkı üzerinden üç kat vergi ziyaı cezası kesiliyor.
    Olay bununla da
    bitmiyor. Ayrıca, defter ve belgelerin ibraz edilmemesi sebebine dayalı
    olarak 'vergi suçu raporu' düzenleniyor ve Cumhuriyet Savcılığı'na 'suç
    duyurusunda' bulunuluyor. Yapılan yargılama sonucunda 18 aydan 3 yıla
    kadar hapis cezasıyla karşı karşıya kalınabiliyor.

    BİR DARBE DE MALİYEDEN GELEBİLİR
    'Bu
    anlatılanların selden zarar görenlerle ne ilgisi var' diyebilirsiniz.
    Hem de yakından ilgisi var. Vergi incelemeleri, genellikle cari
    dönemden birkaç yıl sonra yapılır. Böyle olunca da, vergi kanunları
    gereğince tutulması ve saklanması zorunlu olan defter ve belgelerin
    kaybolduğu yıllar sonra ortaya çıkabiliyor.
    Selde, mallarını
    kaybetmiş vatandaşlarımızın aklına en son defter ve faturalar gelir.
    Böyle olunca da, yıllar sonra bu defter ve belgeler istendiğinde
    vermesi mümkün olamaz. İşte asıl trajedi o zaman başlar. Zamanında
    gerekli işlemler yapılmazsa hem yüklü bir vergi cezası, hem de hapis
    cezası söz konusu olabilir.

    NE YAPILMALI?
    Kısaca
    yer verdiğimiz bu sıkıntılı durumlarla karşılaşmamanın basit bir çaresi
    var. Defter ve belgelerin kaybolması halinde, bunun anlaşıldığı tarihte
    işletmede düzenlenecek bir tutanakla durumun tespit edilmesi gerekiyor.
    Düzenlenen
    tutanakta; işletmeyle ilgili muhasebeden sorumlu kişi ve işletme sahibi
    veya yetkili müdürün imzaları bulunmalıdır. Tespit tutanağında;
    kaybolan belgelere ilişkin ayrıntılı bilgiler verilir. Daha sonra
    itfaiyeye başvurularak bir tutanak düzenlenmesi talep edilir. Bu
    işlemlerden sonra bir gazeteye ilan verilerek söz konusu ilanda kayıp
    belgelerin seri ve sıra numarası ile adedine yer verilir. İşletmeye ait
    kaybolan faturaların başkalarının eline geçmesi ve kullanılması
    ihtimaline karşılık bu ilanın verilmesinde yarar var.

    Olayın
    tutanağa bağlandığı tarihten itibaren 15 günü geçirmeden yetkili asliye
    ticaret mahkemesine başvurularak tespit davası açılmalıdır. Mahkemeye
    başvururken gazete ilanı ve işletme içinde düzenlenen tutanak da
    mahkemeye ibraz edilmelidir. Kaybolmamasına rağmen, selde zarar gören
    defter ve belgelerin okunamayacak halde olması halinde, mahkemece
    bilirkişi incelemesi yapılması ihtimaline karşılık bunların saklanması
    gerekiyor. Mahkemeden talep edilmesi gereken, kayıp defter, fatura ve
    belgelerin geçersizliği ve 'zayi belgesi' verilmesidir. Mahkeme
    kararıyla zayi belgesi alındıktan sonra bir dilekçe ekinde tutanak ve
    gazete ilanı ile birlikte vergi dairesine bildirimde bulunulması
    gerekiyor.
    Mahkemeye verilecek dilekçe örneğine www.yaklasim.com adresinden ulaşılabilir.

    Kalorifer peteğindeki arızayı apartman yönetimi yaptırmaz
    MERKEZİ
    sistem bir apartman dairesinde kiracı olarak oturmaktayım. Kalorifer
    peteği pislik dolmuş, ısı vermiyor. Merkezi sistemlerde bu gibi
    arızaları apartman yönetimi yaptırıyormuş. Ben araştırdım, bu konu ile
    ilgili bir yönetmelik, kanun bulamadım. Bu konuda bilgi alabilirsem
    sevinirim. Fatma D.

    Apartman yönetimin sorumlu olması için
    sorunlu tesisatın ortak yerlerde olması gerekiyor. 634 sayılı Kat
    Mülkiyeti Kanunu'nun 4. maddesinde 'ortak yerler' tanımlanmış. Örneğin,
    kalorifer dairesi, her kat malikinin kendi bölümü dışındaki
    kanalizasyon tesisleri ve çöp kanalları ile kalorifer, su, havagazı ve
    elektrik tesisleri, telefon, radyo ve televizyon için ortak şebeke ve
    antenler sıcak ve soğuk hava tesisleri ortak yer tanımına giriyor.
    Bunların tamir ve bakımlarının apartman yönetimi tarafından
    yaptırılması gerekiyor.
    Pislik dolmuş olduğunu belirttiğiniz
    kalorifer peteği, sizin kiracı olarak oturduğunuz dairenin içinde
    olmalı. Bu durumda apartman yönetimin sorumluluğu söz konusu olmaz,
    muhatabınız ev sahibiniz.

    GÜNÜN SÖZÜ
    'Bu dünyada mutlu olan insanlar; ayağa kalkıp istedikleri koşulları arayan, bulamazlarsa da yaratan insanlardır.' Bernard Shaw




    Akşam / Metin Taş - Sezgin özcan

    Hüseyin URAY
    SMMM / KONYA

    www.mustafagulsen.com

  2. #2
    Kıdemli Üye
    Üyelik tarihi
    14.Temmuz.2009
    Nereden
    S.M.M.M
    Mesajlar
    134
    'Bu dünyada mutlu olan insanlar; ayağa kalkıp istedikleri koşulları arayan, bulamazlarsa da yaratan insanlardır.' Bernard Shaw
    [img]smileys/smiley32.gif[/img]

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •