Toplam 2 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 2 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: İşverenlere işçi bildirimi işkencesi

  1. #1
    Yönetici
    Üyelik tarihi
    03.Şubat.2004
    Nereden
    Antalya, Turkey
    Mesajlar
    4,609

    <B style="mso-bidi-font-weight: normal">DÜNYA<?:NAMESPACE PREFIX = O /><O:P> </O:P>

    <B style="mso-bidi-font-weight: normal">13.07.2005, ÇARŞAMBA<O:P> </O:P>[/B]
    <TABLE =Ms&#111;normalTable style="WIDTH: 100%; mso-cellspacing: 2.2pt; mso-padding-alt: 0cm 0cm 0cm 0cm" cellSpacing=3 cellPadding=0 width="100%">
    <T>
    <TR style="mso-yfti-irow: 0; mso-yfti-firstrow: yes">
    <TD style="PADDING-RIGHT: 2.25pt; PADDING-LEFT: 2.25pt; PADDING-BOTTOM: 7.5pt; PADDING-TOP: 7.5pt">
    İşverenlere işçi bildirimi işkencesi<O:P> </O:P></TD></TR>
    <TR style="mso-yfti-irow: 1; mso-yfti-lastrow: yes">
    <TD style="PADDING-RIGHT: 2.25pt; PADDING-LEFT: 2.25pt; PADDING-BOTTOM: 0.75pt; PADDING-TOP: 0.75pt" colSpan=2>
    <B style="mso-bidi-font-weight: normal">İbrahim Işıklı <O:P></O:P>[/B]


    İşverenlerin, işçi çalıştırmaya başlamaları halinde bu işçilerle ilgili bildirim yapmaları gerekmektedir. Bu bildirimlerden ilki, işçinin SSK'ya sigortalı işe giriş bildirgesi ile bildirilmesidir. Bu bildirgenin verilmesi ile işçinin sosyal güvenlik hakkı çalışmaya başlamaktadır. <O:P></O:P>


    Diğer bir bildirim yükümlülüğü ise işe alınan sigortalılar için çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'na ve bu bakanlığın ilgili bölge müdürlüğüne (ayrı ayrı) Ek/1 işçi işe giriş bildirimi, işten ayrılan işçiler için de yine Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'na ve bu bakanlığın ilgili bölge müdürlüğüne (ayrı ayrı) Ek/2 işçi çıkış bildirimi belgelerinin verilmesi gerekmektedir. <O:P></O:P>


    Sendikalar Kanunu'nun 62. maddesi, "işe alınan ve ayrılan işçilerin bildirilmesi" başlığı altında işverenlerin, işe aldığı veya herhangi bir nedenle hizmet akdi sona eren işçileri, izleyen ayın 15'ine kadar aylık bildirimlerle işyerinin bağlı bulunduğu bölge müdürlüğüne ve Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'na ayrı ayrı iadeli taahhütlü postayla veya ilgili kurumlara doğrudan bildirmek zorunda olduklarını hüküm altına almıştır. <O:P></O:P>


    Özellikle, sendikal çalışmalarda kullanılmak amacıyla getirilen Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'na ve bölge müdürlüğüne (ayrı ayrı) Ek/1 işçi işe giriş bildirimi ve Ek/2 işçi çıkış bildirimi belgesinin günümüzde bir anlamı kalmamıştır. Bilgisayar ve otomasyon sistemleriyle sigortalılara yönelik istatistiki bilgiler daha sağlıklı edinilebilecektir. <O:P></O:P>


    Sendikalar Kanunu'nun 59. maddesi, 62. maddede belirtilen bildirim yükümlülüğüne uymayan işverenler hakkında, bildirilmeyen her işçi için sanayi kesiminde çalışan 16 yaşından büyük işçiler için belirlenen asgari ücretin aylık brüt tutarının beşte biri tutarında ceza uygulanacağı için, 2005 yılında söz konusu asgari ücretin 488,70.- YTL olduğu göz önüne alındığında beşte biri 97,74.- YTL olarak hesaplanacaktır. Ancak, ağır para cezasının alt sınırı, asgari ücretin beşte biri tutarından (97,74.- YTL) yüksek olduğundan; belirtilen suç için kanunun belirlediği ağır para cezasının alt sınırı uygulanmaktadır. 31.07.1999 tarih ve 4421 sayılı kanunun 1 maddesi ile ağır para cezasının alt sınırının 1999 yılı için 60.000.000 TL ve üst sınır ise 15.000.000.000 TL olarak uygulanacağı belirtilmiştir. Bu miktarlar her yıl Vergi Usul Kanunu'nun 218. maddesi gereğince belirlenen yeniden değerleme oranında artmaktadır. <O:P></O:P>


    2005 yılı için yeniden değerleme oranı yüzde 11,2 olarak belirlenmiştir. Bu nedenle, 2005 yılı için ağır para cezasının alt sınırı 495,53.-YTL ve üst sınırı da 123.882,19.-YTL olarak hesaplandığından, Ek-1 ve Ek-2 işçi bildirimlerinin süresinde yapılmaması halinde her bir işçi için 2005 yılı ağır para cezasının alt sınırı olan 495,53.-YTL olarak uygulanacaktır. <O:P></O:P>


    İSMMMO tarafından hazırlanan Şubat-2005 tarihli e-bildirge raporunda (www.ismmmo.org.tr web sayfasından raporun tamamı incelenebilir) meslek mensuplarının sorunları ele alınmış ve TÜRMOB Genel Başkanı Mehmet Timur, TÜRMOB Genel Başkan Yardımcısı Yahya Arıkan ve Yönetim Kurulu tarafından Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'na sunulmuştu. Sayın Murat Başesgioğlu'nun konuya duyarlılığı sonucu raporda önerilen çalışmaların büyük bir kısmı SSK yönetimi tarafından hayata geçirilmiştir. <O:P></O:P>


    Ancak raporda yer alan en önemli hususlardan birisi olan Ek/1 işçi işe giriş bildirimi ve Ek/2 işçi çıkış bildirimi belgesinin kaldırılması veya e-bildirge kapsamına alınmasına ilişkin öneri dikkate alınmamıştır. Ülkemizde, gerçek veriler üzerinden hesaplama yapılması halinde sendikaların büyük bir kısmının yüzde 10 barajının altında kalacak olması nedeniyle, SSK kayıtları yerine Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'ndaki hayali veriler dikkate alınarak hesaplama yapılmaktadır. Her ilde Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Bölge Müdürlüğü'nün olmayışı, işverenleri Ek/1 işçi işe giriş bildirimi ve Ek/2 işçi çıkış bildirimi taahhütlü posta yoluyla ilgili kurumlara gönderilmekte ve bunun sonucunda da işverenlere önemli bir mali külfet, meslek mensuplarına da zaman alan bir külfet olarak yansımaktadır. Ek-1 ve Ek-2 belgelerinin verilmemesine ilişkin olarak aşağıda yer alan tutarlar incelendiğinde işverenlerin karşılaşacakları para cezaları açıkça görülebilecektir. Yüzbinlerce işvereni, Ek-1 ve Ek-2 belgelerinin verilmemesi nedeniyle geçmişe yönelik olarak çok yüksek tutarlarda para cezası bekliyor. <O:P></O:P>


    işverenler ve SM-SMMM meslek mensupları üzerindeki bürokratik işlemler azaltılmalıdır. E-bildirgede belirtilen işten çıkış nedenlerinin Ek/2 işçi çıkış bildirimi belgesinde yer alan şekilde yeniden düzenlenerek Ek/1 işçi işe giriş bildirimi ve Ek/2 işçi çıkış bildirimi belgesinin kaldırılması ve sendikalara getirilen yüzde 10 barajının da yüzde 5 olarak yeniden düzenlenmesi gerekmektedir. <O:P></O:P>


    Ek/1 ve Ek/2 belgesinin verilmemesi halinde uygulanacak para cezaları <O:P></O:P>


    İlgili yıl Ağır para cezasının alt sınırı (TL-YTL) <O:P></O:P>


    1999 60.000.000.- <O:P></O:P>


    2000 91.260.000.- <O:P></O:P>


    2001 142.365.600.- <O:P></O:P>


    2002 218.104.099.- <O:P></O:P>


    2003 346.785.518.- <O:P></O:P>


    2004 445.619.390.- <O:P></O:P>


    2005 495,53.-YTL <O:P></O:P></TD></TR></T></TABLE>
    <O:P></O:P> [/b]
    ------------------
    Uyarı: Kişi veya kurumları eleştiri taşıyan mesajların altında eğer imza yok ise, gerekli görüldüğü zaman mesajlara forum yetkililerince uyarısız müdehale yapılacaktır.

  2. #2
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    14.Temmuz.2005
    Nereden
    Turkey
    Mesajlar
    2


    bu kadar saçma olan birşey neden hala kaldırılmıyor anlamıyorum


    bana kalırsa burada en büyük suçlu biz meslek mensupları ve odalarımız en önemliside türmob


    birlik olup hep beraber sesimizi yükseltmeliyiz gerekirse bakanlığa meslek mensupları olarak fax yağmuruna tutmalıyız veyada hiçbir meslek mensubu bu uygulamayı ortak bir karar alaraktan odalarında katkılarıyla en azında balkanlığa göndermeyelim.


    hangi birimiz bu konuda duyarlıyız sadece yazıyoruz konuşuyoruz icraata geldimi hiç birimiz yokuz

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •