Toplam 4 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 4 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Apartman yönetimi gelir-gider defteri

  1. #1
    Müdavim Üye
    Üyelik tarihi
    15.Aralık.2011
    Mesajlar
    572
    Herkese kolay gelsin.Apartman yönetiminde tutulan gelir-gider defterini hersene tasdik etmek zorundamıyız?Yoksa defter bitesiye kadar yada yönetim değiştikçe tasdik ettirsek bir sakıncası olurmu?
    \"Herkes insanlığı değiştirmeyi düşünür;ama hiç kimse kendini değiştirmeyi düşünmez\"

  2. #2
    Müdavim Üye
    Üyelik tarihi
    15.Aralık.2011
    Mesajlar
    572
    ?
    \"Herkes insanlığı değiştirmeyi düşünür;ama hiç kimse kendini değiştirmeyi düşünmez\"

  3. #3
    Kıdemli Üye
    Üyelik tarihi
    28.Kasım.2011
    Mesajlar
    206
    Mrb,


    Kat Mülkiyeti Kanunu’nun 36. Maddesinde; Yönetici, kat malikleri kurulunun kararlarını protokolleri, yapılan ihtar ve tebligatın özetini ve tarihlerini ve bütün giderleri, <B style="mso-bidi-font-weight: normal">32 nci maddede sözü geçen deftere tarih sırasiyle yazmaya ve bu defteri ve giderlerin belgeleriyle diğer bütün belgeleri bir dosyada saklamaya mecburdur.[/B]<?: prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-comfficeffice" />
    Bu defterin, her takvim yılının bitmesinden başlıyarak bir ay içinde yönetici tarafından notere kapattırılması mecburidir.” denilmiştir.
    <B style="mso-bidi-font-weight: normal">Yine aynı kanunun 32. Maddesindeki;[/B] “Kat malikleri kurulu kararları (1) den başlayıp sırayla giden sayfa numaraları taşıyan her sayfası noter mühüriyle tasdikli bir deftere yazılarak, toplantıda bulunan bütün kat maliklerince imzalanır; karara aykırı oy verenler bu aykırılığın sebebini belirterek imza koyarlar.
    Bir husus hakkında ilerde çıkan anlaşmazlıklar, karar defterinde aynı hususa dair daha önce verilmiş bir karar varsa kaide olarak ona göre çözülür.”
    <B style="mso-bidi-font-weight: normal">32. madde diye atıf yapılan defter sadece ve sadece karar defteridir. Başka bir defter değildir.[/B]
    <B style="mso-bidi-font-weight: normal">Yani gelir-gider defteri tasdik ettirilmesi bir yana tutulması bile zorunlu değildir. Sadece 32. Madde gereği karar defterini kullanmadan önce ve her yılın ocak ayı sonuna kadar tasdik ettirilmesi gerekir. Her yıl karar defterini tasdik ettirmeye gerek yoktur. Karar defteri bitinceye kadar, her yıl ocak ayında ilgili yılın kapanış tasdisi yapılmak suretiyle kullanılabilir.[/B]
    <B style="mso-bidi-font-weight: normal">Gelir ve giderlerle ilgili evrakların kanunda da yazdığı şekilde, bir dosya içeriisnde muhafaza edilmesi/saklanması yeterlidir. Apartman/site yönetiminde esas olan karar defteridir. [/B]
    <B style="mso-bidi-font-weight: normal">Gelir-gider defterinin tasdiki de tutulması da zorunlu değildir.[/B]

  4. #4
    Müdavim Üye
    Üyelik tarihi
    15.Aralık.2011
    Mesajlar
    572
    Başka bir muhasebeci arkadaş gelir-gider defterlerini her sene tasdik ettirmek zorundasınız dedi?Sanırım oda yanlış biliyor.
    \"Herkes insanlığı değiştirmeyi düşünür;ama hiç kimse kendini değiştirmeyi düşünmez\"