-
486 nolu Tebliğ Serbest meslek ve Basit Usuller Artık Elektronik Ortamda
Serbest meslek erbabı, işletme hesabı esasına göre defter tutan mükellefler ile basit usule tabi olan mükelleflerin kayıtlarının elektronik ortamda tutulması, söz konusu mükelleflerden defter tutmak zorunda olanların defterlerinin bu kayıtlardan hareketle elektronik ortamda oluşturulması ve saklanması, vergi beyannamesi, bildirim ve dilekçelerin elektronik ortamda verilebilmesi ile elektronik ortamda belge düzenlenebilmesi amacıyla geliştirilen Defter-Beyan Sistemine yönelik olarak Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğ Resmi Gazete'de yayımlanmak üzere Başbakanlığa gönderilmiştir.
-
[QUOTE=üye44;752517]Serbest meslek erbabı, işletme hesabı esasına göre defter tutan mükellefler ile basit usule tabi olan mükelleflerin kayıtlarının elektronik ortamda tutulması, söz konusu mükelleflerden defter tutmak zorunda olanların defterlerinin bu kayıtlardan hareketle elektronik ortamda oluşturulması ve saklanması, vergi beyannamesi, bildirim ve dilekçelerin elektronik ortamda verilebilmesi ile elektronik ortamda belge düzenlenebilmesi amacıyla geliştirilen Defter-Beyan Sistemine yönelik olarak Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğ Resmi Gazete'de yayımlanmak üzere Başbakanlığa gönderilmiştir.[/
Sanırım öteleme olmayacak, çok sert bir geçiş olacak. Umarım en az 1 yıl ötelenir.
-
Tebliğin içinde zaten öteleme var arkadaşlar. 01.01.2018 tarihinde sadece Serbest Meslek Erbabı ile Basit Usul'ler bu sisteme tabi olacak.
İşletme defterleri 01.01.2019 tarihinde bu sisteme geçecek. Tebliğ de geçiş hükümleri bölümünde açıkça yazıyor.
-
İyi günler ,
Her sene aldığımız "defter tasdik kırtasiye" paraları ne olacak.
-
Kırtasiye Masrafı olarak almaya devam
-
KENAN BEY SERBEST MESLEK VE BASİT USUL DE ÖTELEME OLMASI KONUSUNDA YAZMIŞTIM,
E defter olması bizim defter tasdik ücretlerimiz için bağlayıcı değildir tam tersi yükümüz artacaktır, ayrıca e defter ile ilgili zaten tasdik listemizde ücretlendirmelerde mevcut. Kendi ücretimizi işletme kapasitesine göre belirlemez isek sadece muhasebe ücreti bu iş GELECEK DÖNEMDE yapılamaz.
-
Sistemin aracılık ve sorumluluk sözleşmesi imzalanarak yetki
verilen kişiler aracılığıyla kullanılması durumunda mükellefler, defter, beyanname, bildirim
ve dilekçelere kaydedilmesi/yansıması gereken her türlü bilginin meslek mensubuna/odasına
tam ve doğru bir şekilde sunulmasından sorumlu iken, meslek mensubu/odası deftere
kaydedilen bilgilerin dayanağı olan ilgili belgelere uygunluğundan ve gönderilmesine aracılık
ettiği beyanname, bildirim ve dilekçelerin defter kayıtlarına ve kayıtların dayandığı belgelere
uygun olmamasından dolayı ortaya çıkacak vergi ziyaına bağlı olarak salınacak vergi,
kesilecek ceza ve hesaplanacak faizlerin ödenmesinden mükellefle birlikte müştereken ve
müteselsilen sorumludur. Bu kapsamda Başkanlığın herhangi bir sorumluluğu
bulunmamaktadır
-
şu an taslak aşamasında olup bu dönem geçilmesi söz konusu değilmiş 444 0 189 daki öyle diyor bilginize
-
GEÇİCİ MADDE 1 – (1) Bu Tebliğin 16 ncı maddesi kapsamında 5 inci maddesinin birinci fıkrası uyarınca 31/12/2017 tarihine kadar Sistemi kullanmak üzere yapılması gereken başvurular serbest meslek erbapları tarafından 31/1/2018, basit usule tabi olan mükellefler açısından ise 30/6/2018 tarihine kadar yapılabilecektir.
GEÇİCİ MADDE 2 – (1) Bu Tebliğin 7 nci maddesinin üçüncü fıkrası kapsamında, basit usule tabi mükelleflerin 30/4/2018 tarihine kadar kaydedilmesi gereken alış ve giderleri ile satış ve hasılatlarına ilişkin üç aylık kayıtlar 31/7/2018 tarihine kadar Sisteme kaydedilebilecektir.
-
12.Aralık.2017, 16:09
#10
Geçilecekse , kullanılan programlar e-defter uyumlu olması gerekecek.
Yetkileriniz
- Konu Acma Yetkiniz Yok
- Cevap Yazma Yetkiniz Yok
- Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
- Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
-
Forum Kuralları