Toplam 5 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 5 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Lokanta Faaliyeti İşletme Defteri

  1. #1
    Kıdemli Üye
    Üyelik tarihi
    17.Eylül.2013
    Mesajlar
    100

    Lokanta Faaliyeti İşletme Defteri

    İyi günler.Lokanta faaliyeti olan mükellefimiz işletme defteri tutmaktayız.Alınan gıda malları için işletme defterinde masraf olarakmı? satın alınan emtia olarakmı işlemeliyim.Ayrıca dönem stogu koymalımıyım.Sonuçta alıp imal etmekte...tesekkurler

  2. #2
    Müdavim Üye
    Üyelik tarihi
    01.Eylül.2013
    Mesajlar
    6,111
    Aldığınız gıdalar bakliyat, et, tavuk, süt, tatlı, meyve, sebze kuruyemiş vb tüm ürünler işletme defterinde ve diğer defterlerde satın alınan emtia olarak işlenmelidir. Masraf olarak konulamaz. Çünkü masraf dediğinizde o işyerine ait imalatta kullanılmayan ürünler masraf olabilir. Mesela boya badana bir masraftır. Bastırılan bir imsakiye masraftır.
    Dönem stoğu konusuna gelince, haliyle lokantada ssk'lı çalışan işçiler, kredi kartı pos cihazı ve satışlar olduğuna göre az çok bir satış vardır. Genellikle lokantalarda alınan gıdalar, satışları karşılamaz. Haliyle yüksek oranda kdv ve vergi çıkar. Bu nedenle genellikle stok bırakılmaz bırakılamaz. Eğer sizin lokantanızda az müşteri geliyor ise, veya fiş fatura az kesiliyor ise, bir imalat yapıp stok bırakılabilir.

    Mesela bazı lokantalarda organik bal o yöreye ait birkaç ürün satılmaktadır. bu ürünlerde ayrı bir hesapta değerlendirilmeli. Ticari mal olarak kabul edilmelidir. Bunlar imalata konulmamalıdır.

  3. #3
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    07.Temmuz.2017
    Mesajlar
    1
    Arkadaşlar . Bir lokanta sigortalı çalışanlarına yemek faturası kesebilir mi? Ben de bunu lokantaya gider olarak işleye bilir miyim? . Muhasebe kaydını nasıl yapmalıyım ?

  4. #4
    Müdavim Üye
    Üyelik tarihi
    16.Şubat.2007
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    3,121
    Fatura kesemez. İşletme defteriyse, personelin tükettiği kadar stoğu dönem sonu mal mevcudundan düşersiniz. Bilanço defteriyse, personelin tükettiği kadar stoğu gider hesaplarına alabilirsiniz/virmanlayabilirsiniz.
    Karanlık kuytu köşelerden andolsun ki döneceğim.

  5. #5
    Müdavim Üye
    Üyelik tarihi
    21.Aralık.2006
    Yaş
    74
    Mesajlar
    1,147
    Lokanta işletmelerinde stok olmaz olurmu?


    E-Beyannamede "Geçici Vergi" nin ve "Yıllık G.V. Beyannamesi" nin ekler bölümündeki "İşletme hesabı Özeti" nden bakılırsa, (Şekil şöyle);

    İşletme Defterinin sağ tarafı:
    a) GELİR (Dönem İçinde Elde Edilen Hasılat)
    b) GELİR (Diğer Gelirler)
    c) GELİR (Dönem Sonu Emtia Mevcudu)

    İşletme Defterinin sol tarafı:

    a) GİDER (Dönem Başı Emtia Mevcudu)
    b) GİDER (Dönem İçinde Satın Alınan Emtia)
    c) GİDER (Giderler)

    Bu durumda, kullandığınız işletme defteri yazılım programında, "Lokanta işletmesi" nin satışlarını, eski tabiriyle "Satılan Emtia" kısmında takip edersiniz, ki, bu "GELİR (Dönem İçinde Elde Edilen Hasılat)" a tekabül eder.
    Diğer Gelir değil, Çünkü ana faaliyet konusu dışında kalan gelirler buraya girer.

    Dönem sonunda yapılan envanterde, ertesi döneme devreden stok varsa,
    "GELİR (Dönem Sonu Emtia Mevcudu)" kısmına konulur (dürüst bir tablo için bu gereklidir).
    ----------------------------------

    Ayrıca,
    Bir araştırma metninde, aşağıdaki şu ifadeler yer almaktadır:
    .....
    “Araştırmaya katılan otellerin % 88.4 lük kısımda minimum ve
    maksimum stok seviyeleri belirlenmektedir.
    Minimum ve maksimum stok seviyelerinin belirlenmesiyle ihtiyaten daha fazla malzeme alımı önlenmiş olmaktadır.
    Bu sayede kolay bozulabilen malzemelerden fazla miktarda
    alınması, bozulması, hırsızlık ve fazla üretim olasılığı azaltılmış olmaktadır.”
    Saygılarımla,
    Gürbüz AÇIKBAŞ

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •